"הכוח הלוחם המובחר ביותר של איראן בסוריה": איראן אימנה בסוריה יחידה צבאית חמושה בכבדות שכוללת אלפי לוחמים המסוגלים לבצע מתקפות נגד ישראל וחיילים אמריקאים בסוריה, כך דווח ב"ניוזוויק" לפי מסמך מודיעין של מדינה בעלת ברית עם ארה"ב, שהגיע לידיהם מגורם מודיעין שביקש להישאר אנונימי בשל רגישות המידע. 

המקור אמר לניוזוויק כי "גורמים אמריקאים עודכנו על תוכן המסמך, שסקר את קיומה של "דיוויזיית האימאם חוסיין", שנאמר כי היא קשורה לכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית".

לפי הדיווח, "הדיוויזיה היא הכוח הלוחם המובחר ביותר של כוח קודס בסוריה, ונחשבת לבעלת יכולות חזקות וחזקות, חמושה בתחמושת מונחית מדויקת ובמל"טי תקיפה וריגול, יחד עם מערך רחב של כלי נשק קל יותר. 

על פי גורם המודיעין, הדיוויזיה אחראית למטח אינטנסיבי של התקפות מל"טים ורקטות שפגעו בחיל המצב של צבא ארה"ב בדרום מזרח אל-טנף באוקטובר 2021. 

גורם המודיעין הצביע גם על פעולות של חטיבת אימאם חוסיין ששוגרו נגד ישראל, לרבות מתקפת טילי קרקע-קרקע בינואר 2019, מתקפת רקטות ביוני 2019 וניסיון תקיפה של מל"ט באוגוסט 2019, שנאמר כי יורט על ידי צבא ההגנה לישראל (צה"ל).

דיוויזיית האימאם חוסיין בסוריה, שהורכבה על ידי איראן בסוריה, היא "כוח קרבי רב-לאומי המורכב מאלפי לוחמים מרחבי המזרח התיכון" ונוסדה ב-2016 תחת מפקד כוח קודס הוותיק, האלוף קאסם סולימאני. על פי מסמך ששותף עם ניוזוויק, נאמר כי התקפות נוספות נגד שתי בעלות הברית (ארה"ב וישראל) נמצאות בתהליך. "הם מתכוננים ואוספים יכולות על מנת שיוכלו לגרום לאיום על הכוחות האמריקאים בסוריה ועל ישראל", אמר הגורם.

"הדיוויזיה מייצגת כוח קרבי רב-לאומי המורכב מאלפי לוחמים מרחבי המזרח התיכון", נכתב במסמך. "היום מבנה האוגדה מחזיק אלפי לוחמים בזירה הסורית. רוב הפעילים הם סורים, אם כי חלקם מלבנון, אפגניסטן, פקיסטן, תימן, סודן ומדינות נוספות. פעילים אלו הגיעו לסוריה כחלק מ'מלחמת הקודש' נגד האיסלאם ה'מעוות' ודאעש, ונשארו באזור תחת כוח קודס לאחר סיום הלחימה האינטנסיבית באזור", נכתב.

עוד נאמר במסמך כי הקבוצה מורכבת מכמה מרכיבים, ביניהם "לוחמים קרביים, כוחות מיוחדים המצוידים בנשק מתקדם וחלקי מפקדות ולוגיסטיקה". הארסנל המתקדם שלה תואר כמי שסופק ישירות על ידי איראן באמצעות מטוסי מטען הנוחתים בשדות תעופה בסוריה, ספינות משא המגיעות לנמל החוף המערבי של לטקיה ומשאיות מכולות שנסעו לסוריה דרך עיראק.

הנציגות האיראנית לאו"ם אמרה לניוזוויק בתגובה לפרסום על קיומה של הדיוויזיה כי "בעקבות היווצרות דאעש וכיבושם בשטחים בעיראק ובסוריה, איראן ארגנה מתנדבים שיעים ממדינות שונות כדי להילחם נגד קבוצת הטרור". "המתנדבים חיסלו בסופו של דבר את ממשלת דאעש", הוסיפה הנציגות האיראנית. "האג'נדה היחידה מאחורי גיבוש המתנדבים מסוריה הייתה להילחם בטרור בחסות ממשלת סוריה".

ניוזוויק פנה גם ליחידת קשרי התקשורת של חיזבאללה, הנציגות הסורית לאו"ם, פיקוד מרכז ארה"ב והמועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן לצורך תגובה.

פקיד המודיעין שעמו שוחח ניוזוויק כינה את דיוויזיית האימאם חוסיין כ"מטריה" שבמסגרתה מתואמות כל הפעילויות הקשורות לאיראן בסוריה, וטען כי "כל מה שיקרה בסוריה נמצא כעת בסמכות השיפוט של האיראנים והחטיבה הזו של כוח קודס". נאמר כי חיזבאללה, במיוחד, מילא תפקיד קריטי בהקמת אוגדת האימאם חוסיין. "זהו החיזבאללה 2.0", אמר הבכיר.